fredag 27 mars 2015

Ingen bra förstavecka!

Nu är jag tillbaka, tillbaka till vardagen och tillbaka till A-L skolan och min klass. Det var väldigt roligt att vara tillbaka på jobbet, för alla elever var så glada och jag kände verkligen att jag var efterlängta och även flera kollegor visade det tydligt. Så visst kändes det skönt och roligt. Första dagen var dessutom min vikarie kvar och vi hann att gå igenom vad de gjort och gör....m.m.

Det var som vanligt en massa andra projekt på gång som inte har riktigt med undervisningen att göra som en dag i simhallen, Alma projekt och därmed besök och arbete på Näs, sedan ska vi hålla i presentationen för Alma pristagaren som kommer till oss, och så Hörestadhult och en massa andra saker att sätta sig in i...

MEN vad händer när jag kommer hem? Jo jag bjuder Dick på mat på en av Vimmerbys restauranger på hans födelsedag, men tyvärr får vi båda ont i magen när v kommer hem, och för mig fortsätter det hela med illamående på natten. Jag tvingade dock mig iväg till jobbet och klarade ett par lektioner innan jag fick kräkas, så det var bara att åka hem och lägga sig. Det hela fortsatte med magkrämpor och feber ett dygn och jag fick absolut inte i min något att äta.

Idag fredag ligger jag fortfarande hemma, men nu äntligen känner jag att det håller på att vända :) Magen är otroligt öm, men jag har inte alls lika ont och jag fick faktiskt i mig lite frukost.. Ja detta var ju inte en bra början precis... Och så lite migrän på det så klart... Tyvärr känner jag av lite av en depression när detta händer och i samband med denna kyla och detta mörker. Så nu Marie får du ta dig samman, bita ihop och hoppas att jag nu blir bättre till helgen och kan återgå till mitt arbete fit for fight nästa vecka :)

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...