onsdag 4 mars 2015

Thai cookery school :)

Thaitema i all ära, men när man får åka till Lanta thai cookery school så blir jag så glad. För det är så himla trevligt att lära sig att laga thaimat :) Jag fick som sagt äran att åka iväg med ett gäng äldre elever, för egentligen var det inget thaitema denna vecka eftersom vi har Children of the Forest... Men jag for iväg med 11 elever och de fick laga Pad thai (min favvo) och massaman curry, inte heller så dumt :( Till efterrätt blev det friterade bananer. Jag är ju med som handledare och fotograf, men får äran att äta maten som hon själv har lagat när hon visat.

Pad thai :)
En helt underbar dag på jobbet (igen) och jag kan säga att jag var rätt mätt när jag kom tillbaka till skolan, lite senare så konferensen hade redan börjat... Efter konferensen var det dags för ett friskispass på stranden igen, och magen var fortfarande full av mat, men gick ändå okej :)

 Pop kan mai kära bloggvänner :)

Kram!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...