torsdag 19 mars 2015

Sista dagen på Koh Lipe!

Nu är vår semester på Koh Lipe slut... Det har varit några riktigt sköna dagar när vi bara tagit dagen som den varit. En dags snorkling som var mycket uppskattat av framförallt min kära sambo som faktiskt numera gillar att snorkla :) Det var ju helt underbart vackert, så jag kan bara instämma med honom, som faktiskt inte heller haft snorkling högt på gillalistan...:) Vi är i alla fall nöjda, men visst är väl Koh Lipe lite överreklamerat, alltför många turister har hittat dit, framförallt kineser och thailändare, verkar som rena paradiset för dem...
Innan lunch är det dags att inta dagens första watermelonshake på en favvobar på stranden :)
 Bad i det helt unerbara vattnen vid Pattaya Beach!
Jag hittade en riktigt god Caffelatte och så lite glass till det :)
 Vi tog en promenad över till andra sidan, Sunrise Beach...:)
 Tillbaka på Pattaya framåt kvällen och då är det bara att fånga ögonblicken :)
 Vi avslutar sista kvällen med några drinkar och relaxar samtidigt..:)
 Nu var det dags att bege oss hem, och här bor vi:)
 Nu var det dags för oss att lämna Koh Lipe :)

Nu har vi en lång båttur framför oss innan vi kommer hem, hem till Lanta, borta bra men hemma bäst :) Herre gud vad hemmakär jag blivit, gillar verkligen den ön :)

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...