onsdag 18 mars 2015

Snorkling :)


Ja så blev det en snorkeltur alla fall, efter att jag övertalat Dick som fått för sig att han inte gillar att snorkla:) Han gjorde det en gång förra året när vi var ute på 4 öar och det gillade han inte. Men som sagt jag lyckades övertala honom och det var tur det...:)  Det blev en lyckad tur och det var faktiskt bara Dick, jag och en tysk kille också...

Första stoppet var kanske ingen höjdare, för det var otroligt strömt och det märkte vi inte först förrän vi såg att båten var långt ifrån oss och då var det bara att kämpa sig tillbaka. Efter det höll vi oss i snöret. Men visst några fina nemos och lite korall såg vi...
Andra stoppet däremot var en riktig höjdare, massor av vackra fiskar, inget strömt och underbara koraller. Det var liksom som att det inte var på riktigt..Dick började få smak på det hela, men vägrade fortfarande att ha snorkel utan han körde med bara cyklop :)
Tredje stoppet var också riktigt fint, då simmade vi även in till en väldigt fin strand. Där satt jag och pratade med den tyska killen lite och jag berättade att min man gärna inte ville följa med ut på denna tur, han skrattade och pekade på Dick som numera även fått med sig snorkeln :) Vi såg som sagt inte mycket av honom för det var så roligt att snorkla:) Tur man kan ändra sig...
Vi stannade vid några till stopp innan det var lunch på en härlig strand. Fried rice with chicken blev det :) och det smakade härligt efter allt snorklande... Vi hann även med att bada och sola lite eller bara relaxa...
Efter lunchen blev det några stopp till och vi stannade till sista vid en nationalpark med en massa stenar, som absolut inte fick plockas..:)
En riktigt trevlig snorkeltur blev det och en som fick blodad tand :) Kvällen tillbringade vi med att bara relaxa och se solnedgången innan det var dags för oss att ut och äta..

Efter maten blev det drink på reggeabaren Monkey!

Pop kan mai!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...