lördag 21 mars 2015

Kantiang o sista kvällen....

Härliga tider, ljuvliga tider, det är bara förnamnet på på semestertripp. Tänk att jag även fått uppleva detta fina paradis med min stora kärlek :) Jag har ju varit i paradiset ett tag nu, men att få vara lite ledig har verkligen varit helt underbart... Vår resa fortsatte som sagt av hemåt, en VÄLDIGT dryg båtresa på ca 7 tim. Ingen sjögång eller några incidenter, men vet inte varför det tog sååå lång tid. Det skulle ta 5 tim....

Men väl hemma på Lanta blev det lite sista shopping i saladan, sedan packade vi två ryggsäckar, hyrde moppe och åkte iväg ner till Kantiang Beach, långt ner på ön. Där hade vi hyrt en liten bunga i enklaste modell, för natten :) Kvällen tillbringade vi på Why not bar, där det var ett härligt drag av reggeatoner, livemusik, fireshow och allmänt trevligt....
Dagen efter tillbringade vi först på Kantiang beach. Nu var det liksom bara att suga in det sista av allt det njutbara. Dagen till ära var det också att rocka sockorna så det fick bli att gå med olika flipflop :) för att olika är BÄST..
Underbar morgon på Kantiang!

 Vi åt e god frukostbuffè inne på Pra Nang Lanta resort.... med en härlig havsutsikt..:)
 Njuuuut av värme o sol, för snart är vi hemma där det är lite svalare:)
Hej då bungan och Kantiang....

Sedan tog vi moppen och åkte tillbaka. Jag stannade en timme på Dreamy spa och passade på att unna mig lite eyelash extansion och lite pedikyr :) Till slut var vi tillbaka där vi började, på Ocean View.... Nu skulle väskorna packas och vi skulle duscha för att sedan träffa några kollegor och ta såndära tråkiga avsked igen....
Sista natten med gänget!
 Sista fireshow med Paz, alla fall på länge. Här kör han med flera av våra elever också...

Nu är det absolut de sista timmarna här på Lanta och en magisk tid med massor av äventyr och upplevelser är till ända. Men som sagt Lanta och Sanuk finns för alltid kvar i mitt hjärta...

Pop kan mai!
Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...