torsdag 2 april 2015

Andra veckan bättre!

Andra veckan måste jag säga var mycket bättre än den första. Kom så småningom i ordning med magen. Lite bakslag i mitten av veckan med lite värk igen men har i alla fall kunnat jobba. I lördags hade Dick o jag Timo här hos oss, åh vad jag har längtat efter denna goa ungen...


 Dick fick också lite presenter, en kaffebryggare tyckte dottern att vi behövde :)
På kvällen var jag en sväng med några kollegor hos Angelica och vi hade så himla roligt. Vi åt och drack gott och sedan fick hon för sig att vi skulle rita av varandra, vilket inte är min favoritsysselsättning precis, men jag gör ju alltid som jag blir tillsagd :) Vi hade i alla fall roligt....


I söndags åkte Dick o jag en sväng till Storebro för att hälsa på, men först stannade vi till i Ingebo Hagar för att äta. Dick tog deras goda stenungspizza, men jag tordes inte för magen så det blev en varm och god linssoppa. Det var riktigt mysigt att sitta där inne med brasan tänd medan regnet smattrade på rutan... Vi passade också på att kolla på Emma Janssons konstutställning, "Skogen".
Veckan på jobbet har varit riktigt rolig. Har faktiskt saknat att undervisa, blir ju inte riktigt så på Sanuk... I tisdags var vi också på ett studiebesök på Näs då vi delade upp eleverna i fyra grupper, varav jag hade hand om stationen i sagoladan där vi hade det mysigt och läste Skymningslandet av Astrid Lindgren. Vi hade också stationer i museet, barndomshemmet och i biblioteket. Vi fick också vara med och se livesändningen när ALMA-pristagaren presenterades i Stockholm. I år blev det en sydafrikansk organisation som heter Praesa och det jobbar för att öka lusten och läsglädjen för sydafrikanska barn :)

Nu tar jag Påsklov
Kram på er!
Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...