tisdag 24 mars 2015

Hemma!

Nu är jag hemma och det är med blandade känslor. Jag känner mig lite tom, på vad vet jag inte. Men det är alltid lite lustigt och jobbigt med kontrasterna. Som vanligt fryser jag väldigt mycket, men glad idag när solens strålar värmde mig...:) Jag är samtidigt väldigt glad att komma hem till mina finingar. Har saknat dem massor....

Efter dryga 10 timmars flygning mellan Bangkok och Stockholm för det skönt att landa på Arlanda. Jag är också lika glad varje gång som väskorna kommer rullandes på bandet...:) Det var mindre skönt att gå ut när det var flera minusgrader... Vi fick t.o.m. skrapa rutorna på bilen... Sedan åkte vi alla fall till Johanna o Nicke för att tillsammans med dem äta brunch, nybryggt kaffe, nybakade scones, scrambeld ägg, m.m.mums vad jag njöt, så himla gott hade han fixat svärsonen..:)

Efter några timmar på Lidingö for vi vidare hemåt, men så klart så blev det ett stopp i Horn..:) Först när vi kommer hör jag momo och sedan världens leende, men sedan rynkade han lite på ögonbrynen, och jag kan tänka mig att han tänkte "fy vad länge du varit borta" :) :) :) Men sedan fick jag allt en gosekram... Vi blev vi bjudna på tacos och efter det en jättegod fruktsallad med glass som Andrea gjort, så himla mumsigt. Det blir nog inga problem att gå upp kilona jag gått ner om det ska fortsätta så här :) Till sist blev det i alla fall dags att dela ut presenterna och prova lite nya thaikläder...:) Så visst är det skönt att vara hemma hos alla älsklingar igen. Nu känns det inte så långt till Stockholm ens.. Vi bara vara nära min fina familj, så nu blir det att njuta hemma....

Kram på er!
Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...