lördag 7 mars 2015

Avtackats rektor med kollegorna!

Denna vecka när jag har jobbat har jag haft mina Happisvänner och min kära sambo liggandes på stranden om dagarna och på kvällarna har det varit fullt med aktiviteter, shopping inne i Saladan med mat på Papas ena kvällen, mat på Lazy Days den andra. Det är en nyöppnad västerländsk restaurang med mycket god mat på Relax Bay, och den var ju tvungen att provas.


En sagolikt god efterrätt, första och säkert sista här på Lanta :)

Sedan har jag hunnit med friskis, och i torsdags hade vi avtackning för två av mina kollegor och faktiskt även mig, trots att jag ska vara en vecka till, men den veckan kommer jag att göra på förskolan för nu finns inte min klass längre :( Det har varit en delvis sorglig vecka, eftersom det återigen tagits en massa avsked... Men ändå en kul vecka med mycket roligt som hänt...  José-Carlos och Christine jag avtackades på en restaurang som heter Nong Cat, som faktiskt bara José och någon mer hade varit på... Vi blev som vanligt bjudna på mat och så höll vår rektor fina och helt slående tal till oss. Årets tema för Nina är att vi alla pedagoger är kuggar i ett hjul, och vi måste alla finnas för att hjulet ska rulla :) Sedan blir det väldigt personliga slående saker som hon hittat hos var och en av oss, helt magiskt...:)

Jag blev så rörd så när jag skulle försöka säga några ord efteråt och ge Nina en Astridbok brast det och jag fick inte fram många ord alls... Alltså att få höra så fina ord gör att man växer så otroligt. Jag har fått så mycket feedback dessa månader, från föräldrar, kollegor, elever och rektorn som jag inte fått under hela min tid som lärare. Det är så många som lyfter en :)
En förälders utvärdering som jag blev så glad över :)
Men mina kollegor på restauang Nong Cat!
Rektor Nina och Patrik ägaren av Sanuk längst ut :)

 Dags för Nina att hålla tal för oss...
 Jag måste ju ge tillbaka något förstås efter allt man fått här av Nina :) och vad passar inte bättre än en "Astrid från Vimmerby" :)
 Här har vi dem som avtackats, fastän jag ska jobba en vecka till på förskolan :)

 Pop kan mai!

/Marie

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaa du Marie, nu går också jag in på min sista arbetsvecka.... Det är så roligt att läsa din blogg och du är välkommen hem till gamla Svedala igen. Hälsa Anna om hon är kvar. Kram

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...