söndag 15 mars 2015

Sista jobbardagarna!

Jaha då har man avslutat 10 veckors jobb på Sanuk, och med det ett stort vemod... Men samtidigt har jag varit så inställd på det och jag har ju så många godingar som jag längtar efter där hemma..  Mina fina barn och mitt älskade barnbarn... Vi skypade igår och jag vet inte hur många gånger han sa momo, åh hjärtat smälter...

I torsdags hade vi en After  Work hos Paz, Nina bjöd på shakes och så hade vi en lite avtackning för våra 4 studenter som slutar nu. Jag hade också min bedömning med min student Jens som har varit helt otroligt duktig, har nog aldrig haft en spå driftig och duktig student förut så det blev ett bra omdöme och så hade jag gjort en liten thaibok till honom :) Jens omdöme om mig var att jag var en förebild som lärare :) blir så glad av sådana omdömen :
Jens o jag!

Men alla fall sista dagen blev en lugn dag på förskolan med poolhäng och mys... Avtackad blev jag ju förra veckan som sagt.
På fredagar har förskolan pooldag :)



Jag, Anna med respektive och Gunilla hade en mysig avslutningskväll på Where Else, i torsdags, ett ljuvligt lugnt och skönt ställe som ligger på Klong Kong. De har en specialitet som är Mega naan brea med kycklingfyllning som är så goda, så det blev det kvällen till ära...)
 

Fredagskvällen fick bli en avslutande kväll med flera vänner o kollegor Vi var ett gäng som först år på Bananas och sedan blev det som sagt samkväm hos Paz som så klart körde en häftig fireshow också :)
Som sagt en helt fantastisk tid har jag återigen fått uppleva. Två lite olika år, men same same but different som vi brukar säga. Jag är så glad att jag är en av de utvalda, som Nina säger och att jag tog chansen. Sanuk kommer alltid att finnas i mitt hjärta, och en dag kanske jag återvänder, inte alls omöjligt, men en sak vet jag, det kommer inte bli sig likt..... det kommer fattas någon :(

Nu har Dick o jag lämnat Koh Lanta för lite semester. Första anhalten blir paradisön Koh Ngai, uppdatering kommer om nät behagar att finnas :(

Kram på er fina bloggvänner!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...