torsdag 12 mars 2015

Veckan på förskolan :)

Veckan som varit har varit en lite annorlunda vecka för mig, för jag har ju jobbat i förskolan. Nu är ju inte det något lustigt eftersom jag jobbat där i 20 år innan jag blev lärare, men som sagt det var ett tag sedan nu och jag har ju inte jobbat här på Sanuk :) Det har varit himla trevligt att jobba med min goa vän Gunilla, hon är ju så inkörd här på förskolan så det har inte varit några svårigheter.. Veckan har varit roligt och gosig. jag har glömt hur gosiga små barn är, sitta i knä, kramas och hålla handen:) Men jag tycker att tiden går väldigt långsamt i jämförelse med skolan, där man verkligen inte hinner med.

I tisdags var vi i alla fall med de små kottarna och besökte munken i templet, och för mig var det tredje gången gillt i år, så är jag inte välsignad tillräckligt nu så blir jag det aldrig :) Det var ett spännande besök, mest att gå fram och ge munken gåvor och vajja tre gånger, men också att bli välsignad då munken skvätter vatten på oss och mumlar en välsignelse, och han brukar avsluta med att slå till med kvasten som han skvätter med på huvudet:) Barnen blev också väldigt glada när de fick varsitt armband... När vi kom hem till förskolan så gjorde vi så klart munkar.

På förskolan har vi också haft lek på gården, mimiröris, strandlek och idag hade vi storsamling med föräldrarna då vi slog ihop Chang (elefant) och Looma (delfin) grupperna och föräldrarna fick tillsammans med sina barn gör en fin elefant och en fin delfin tillsamman genom att limma papperstussar eller måla den :)

Miniröris :)
 Dagen storsamling :) snacka om engagemang från både barn o föräldrar...
 Strandlek :)
Lek hemma på förskolan :)

Nu så går vi in i grande finale, snart har jag en veckas semester... ska bli så skönt, samtidigt är det riktigt sorgligt att skiljas från alla. Jag kommer ju tillbaka några dagar till Lanta innan vi åker hem, men sedan vet man ju inte vad framtiden säger vad gäller Sanuk :)

Kram till er alla fina bloggvänner som följer mig på äventyret :)
/Marie

1 kommentar:

Maria Lind sa...

Så mysigt att få vara med de små :) Härligt med semester, underbart!!!!
Ser fram emot att få möta dig på jobbet snart igen. Njut av tiden du har kvar nu :) kramar från mig

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...