onsdag 14 december 2011

Salig blandning av uppskattning och gnäll...

Nu börjar jag nedräkningen...:) Det är nog dags för lov faktiskt, både för oss lärare och elever. Man känner sig irriterad, tjatig och gnatig och eleverna börjar bli riktigt trötta. Luften gick liksom ur oss när Nobelfesten var över. Men något riktigt roligt hände faktiskt i tisdags, jo vår förvaltningschef Birgitha Sahlin skickade ett mail till oss som hade ordnat med Nobelfesten, och så här stod det;

"Jag uppskattar den tid och det engagemang ni har lagt ner för att eleverna ska få lära sig på annat sätt än vad man kan åstadkomma varje dag. Det känns lätt att känna stolthet över det"

Ja, den uppskattningen får man väl ta åt sig..:) Den positiva feedbacken drunknar vi inte i precis... Jag är lite trött och gnällig nu som sagt, men det är faktiskt lite väl mycket lustigheter som händer på jobbet. T.ex. så blev vi helt plötsligt ifråntagna 20 % tjänst i vårt arbetslag, och till råga på allt så var det elevernas idrottslärare som inte skulle ha dem i idrott längre. Men, hur har du tänk nu? sa jag. Vi är inga idrottslärare, vi går inte in och har idrott. Det får ni lösa i arbetslaget, fick vi till svar. Ja, det är rätt mycket som irriterar mig som sagt så skönt att det nu är 4 dagar kvar...:)



"Man kan gå från hus och hem, men man kan inte gå från sina sinnen"


Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...