torsdag 22 december 2011

Julklappsrace!

Vår julavslutning i kyrkan med elever som sjöng och givetvis de duktiga femmorna som sjöng "Himlen i min famn" var så fantastisk...:) Det är tur att vår musiklärare Pernilla har våra elever i musik för de är så himla duktiga och musik är ju inte min starka sida precis....☺ Dagen avslutades med julgröt i matan och efter det julkaffe med tårta med rektorer och kollegor...

Kvällen bjöd senare på vårt årliga julklappsrace som Petter alltid fixar. Först bjöd jag mina kära kollegor på Grekisk pyttipanna och senare begav vi oss till racet...:) Och som vanligt blev det galet roligt...:)


Petter startar igång racet och går igenom reglerna...:)


Angelica är redo!!


Annelie ny hos oss är förväntansfull på vad som komma skall...:)
Paketen börjar rulla....

Tärningarna går runt...

Men vilken tid det tar innan tärningarna kommer☺

Maria rusar för fullt...:)

Angelica lika så...:)
Dags att öppna paketen...

Lena verkar nöjd med sin julklapp...:)

Irene och Ingrid lika så..:)



Efter ett sådant här julklappsrace kan jag säga att man behöver JULLOV....:) Och det är precis vad jag har nu och det är så himla skööööönt....:) Igår gick jag här hemma och pysslade lite, var faktiskt också och julhandlade i lugn och ro, väldigt skönt att vara ute i god tid.... Idag ska jag göra julgodis med döttrarna♥....


Må så gott fina bloggvänner!!

KRAMAR Marie!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur går julklappsracet till??

Marie sa...

Man slår en tärning som vandrar runt bordet och får man en etta eller en sexa så får man ta ett paket på bordet. När paketen är slut tar man från de andra så håller man på tills tiden är ute. Då får man ta upp de eller det paketen man har fått eller så tittar man på om man inte fått något, vilket jag gjorde denna gång...:) Men sedan fortsätter det, när man får en etta eller sexa så tar man saker man vill ha från de andra och när tiden åter är slut kan man ha flera saker, en sak eller inget hihi... I år fick jag två saker...:)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...