lördag 10 december 2011

Nobelfest på A-L skolan!!

Ja då har jag äntligen kommit till den här helgen då jag länge tänk att då kan jag pusta ut, allt är över, allt som hängt över mig en längre tid. Mitt sista utvecklingssamtal hade jag i onsdags och alla har för övrigt gått väldigt bra, men det är ändå något som hänger över en...

Sedan är vår beryktade Nobelfest över och det gick helt fantastiskt bra och det blev en väldigt lyckad tillställning. Fredag morgon gick jag till jobbet med en lätt oro över allt som skulle fixas och dessutom vara klart till kl. 11.00 då eleverna och vi skulle klä om och fixa till oss och sedan var det uppsjungning kvart över, väldigt viktig och kl. 11.30 kom gästerna. Då stod alla 43 elever i hallen finklädda och förväntansfulla och tog emot våra gäster. Vi hade mingel med bål och salta pinnar och sedan var det dags att kolla bordsplaceringen och gå och sätta sig...:) Alltså gick allt över förväntan i förbredelserna☺☺☺!!!

Vi började festen med Rektorssången (egentligen Kungsången) och sedan en Rektors skål för att sedan följa programmet med förrätt, underhållning, varmrätt, utdelning av Nobelpriser, mera underhållning, efterrätt, tacktal och avslutningsvis Nationalsången...:)

Här är några av mina i förrättsgänget som provsmakar Dynamitsnittarna...:)




Vi hade även besök av Rebecca Malmström, Forsgren från V-by tidning som var riktigt imponerad av vår fest och engagemang runt det hela. Så idag var det ett riktigt trevligt reportage i tidningen om vår "Dynamitfest men pangmiddag"...:)




OBS!! lägg märke till det sista hon skriver, vilket var något hon själv upplevde, inte något vi sa till henne, då blir man faktiskt väldigt stolt över att vara lärare till dessa elever...:)



Foto av Rebecca Forsgren, Malmström från Vimmerby tidning... Kramar till er fina bloggläsare!!

Från Marie!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...