söndag 1 maj 2016

ROCK THE NIGHT!

Nu är vi hemkomna från en helg i Hässleholm, dessutom en fantastisk sådan :) Vi har ju som sagt varit och sett på en helt otroligt bra rockshow i Hässleholm som heter "Roch the night" som Johanna är med i som dansare...:) Så i lördags vid middagstid hämtade vi upp mamma och Leif och på vägen dit tog vi oss en liten fikapaus!
Efter 3 timmar var vi framme och Hässleholm var en riktigt trevlig liten stad, rätt lik Vimmerby faktiskt. Vi checkade in på Statt sedan kom Johanna en sväng och vi hann att skåla med henne innan hon skulle till teatern och reka inför showen.
Sedan var vi och åt lite god thaimat innan showen började!
 Vilken portion chicken cachew BBQ och så god!

 Mätta och goa gav vi oss förväntansfulla av till Kulturhuset där showen skulle vara. Som jag sett fram emot detta och vi hade ju hört av Johanna att den skulle vara riktigt  bra,men den var inte bra, utan den var mycket mycket bättre än jag någonsin kunde föreställa mig. Alltså vilken musik och vilka musiker och vilka dansare, vad sägs om Europe, Kiss, Eagles, Van Halen, Tina Turner, Toto, Queen, Bruce Springsten, AC/DC m.m., jag ni förstår kanske...livemusik... och dessutom gjorde de alla låtar så bra. Det som var extra roligt var att dansarna var inte bara i bakgrunden utan de hade också en framträdande roll och dansade längst fram flera gånger. Det fanns dock några regler som vi var tvungna att följa, man fick absolut inte sitta ner hela showen, man skulle helt enkelt rocka med och vi skulle fota så mycket som möjligt och lägga ut på FB m.m. :) Och jag kan tala om att vi inte satt ner speciellt mycket, vilket drag det var, helt galet...:) Samtidigt blev jag så rörd så inte ett öga var torrt vill jag lova...:)
 Laddade rockers! :)
 Paus!
 2:a akten
Vilken häftig energispridande dans de körde till Jump med Van Halen :)
Kolla in den snygga dansaren i rött alltså :)
 Tack bästa Johanna för att vi fick vara med och uppleva detta, så bra du var :)

Idag på FB :)
Och här mitt i tredje raden står vi, helt galet bra platser :)
IDAG, 5 plus :) :) :)

 Idag blev det hotellfrukost och sedan begav vi oss hemåt. Även Johanna åkte hemåt Stockholm ett par dagar för jobb, men till onsdag åker hon tillbaka för att ha föreställning onsd-lörd...)

Trött, glad, lycklig och stolt sitter jag nu hemma i soffan med ett leende på läpparna när jag tänker tillbaka på hur bra showen var och hur glad jag är över att Johanna kom med i denna show, för annars hade vi ju aldrig åkt till Hässleholm för att se den :) Ett stort plus till alla fantastiska ungdomar som gjorde denna show så fantastisk!

Trevlig och fridfull söndagskväll önskar jag er alla!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...