lördag 21 maj 2016

Min vecka!

Då har åter en vecka runnit väg och jag sitter här nu lördag eftermiddag och mår rätt så bra:) Jag bestämde mig när veckan började att jag skulle ta det lugnt, vilket betyder att jag inte ska jobba så mycket när jag kommer hem. För när jag väl är på jobbet är det svårt att ta det lugnt, men å andra sidan har jag heller inte haft så mycket övrigt denna vecka... Som sagt i veckan har jag tagit hand om mig själv helt enkelt, jag tänkte jag på mig själv före jobbet för en gång skull....

Veckan såg ut så här; måndag kväll då blev det en extra ridlektion i Tuna, och jag var tillbaka på stora hästen Zurosa, hon är verkligen stor och jag känner mig riktigt ståtlig när jag rider henne, och det gick så himla bra. Tisdag så åkte jag ut till Andrea som klippte mig, verkligen skönt då håret blivit så torrt och risigt efter Thailand. Onsdag då var jag gräsänkling igen och jag begav mig på en timmes promenad och gick spåret, så himla skönt. Torsdag och då är det ju min ordinarie dag att rida och det blev Rosa igen och denna gång var det också underbart väder, så det blev en fantastisk kväll då vi red till solnedgången :) Igår var det fredag och jag var ledig, för eleverna hade studiedag och då fick vi komp för all lästid vi lagt på matematiklyftet. Det var skönt, men å andra sidan hade jag behövt att jobba och göra allt sådant man inte hinner vanliga dagar. Det är massor som ska dokumenteras och föras in på datorn, samt att jag måste börja rensa snart.... Så det kändes faktiskt lite frustrerande när jag bestämde mig för att inte jobba något och ändå inte ha något direkt planerat. Men som sagt jag skulle ju ta hand om mig och vi hade ju komp, så det blev alla fall en timmes thaimassage :) Sedan kom Elina och barnen en sväng så det blev lite gos och mys med barnbarnen, vilket jag inte kan få för mycket av :)
En härlig kväll i spåret :)
 Ståtliga och fina Zurosa :)
 Kan verkligen rekommendera denna thaimassage i Vimmerby :)
 Fredagen avslutades med lite god thaiwok så klart!
Man kan väl säga att det blev en riktigt bra vecka och lite som min egna vecka, vilket var behövligt... Det kändes att jag behövde tanka ny energi, främst efter förra helgen då min kropp sa ifrån och då blir man förstås lite rädd.

Så ta hand om er och varandra!

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...