fredag 13 maj 2016

Friday!

Yes äntligen fredag, som jag gillar fredagar, men idag måste jag erkänna att det känns extra bra efter en riktigt intensiv och fullspäckad vecka....
Behöver väl nästan inte säga mer :)

Idag kvart över ett kändes det riktigt skönt då jag äntligen blev klar med mina utvecklingssamtal, och bara denna vecka har jag utöver all vanlig undervisning med eleverna klämt in 12 samtal... Så visst kändes det skönt att åka hem idag och till på köpet är det fredag :) Samtalen har inte på något vis varit jobbiga för alla elever är så duktiga så för det mesta har det bara varit positiva samtal, men visst blir man trött. För under dessa veckor uteblir ju allt annat som planering av undervisning, rättning och reflektioner m.m. och allt går ju i ett, har inte ens hunnit fika alla dagar :(

I onsdags var det en lite annorlunda dag för eleverna, för på morgonen uteblev språkvalet och de fick istället träffa sina nya klasser, vilket förstås var spännande. Sedan på eftermiddagen hade alla sexorna orientering runt staden. Det var Vimmerby orienteringsklubb som stod för arrangemanget och dagen till ära så var det världsorienterings dag :) Alla elever gick in för uppgiften att leta kontroller i stadsmiljö, grymt bra och trevligt :)
Men som sagt nu är det fredag och jag hade längtat efter en grillkväll på balkongen och ett glas vin, men nu vet jag inte vad det blir för helt plötsligt känner jag mig helt färdig, fryser, mår lite illa, ont i nacken och ryggen och det känns som jag har feber :( Så nu ligger jag istället nerbäddad under en filt i soffan, fyyyyy..... Jag får verkligen hoppas att det bara är trötthet, för jag har precis blivit av med en riktig förkylning (visserligen gick den över snabbt) så jag vill inte bli sjuk på riktigt nu....

Ha en trevlig helg alla fina bloggvänner!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...