fredag 6 maj 2016

Träff med sanukvänner!

Idag har jag haft en alldeles fantastisk dag med sol, värme och fina vänner... Först ko min Sanukvän Gunilla och som vanligt åkte vi till Näs, för det brukar vi göra när hon kommer :) Idag var det Ellen Key utställningen som gällde. En lika stark och beundransvärd kvinna som Astrid Lindgren och båda har de hämtat inspiration från naturen..
 Samma citat som Melker använde!
Sedan tog vi oss en lunch i den sköna solen innan vi gick en sväng i de fina trädgårdarna. Och ojn vad vackert det var och helt underbart nu med allt som blommar på våren....:)
Ja mycket bättre än så här kan man inte ha det, men vår härliga dag fortsatte då vi begav oss till Fågelhem för en fika. Så klart måste man visa upp barnbarnen för sina vännen. Givetvis har hon träffat dem förut, men det var ett tag sedan. Gunilla hade ju heller inte varit i Fågelhem,. Efter ett tag kom även Anna och överraskade, inte mig då men vi hade inte sagt något till Gunilla :) :) Så en härlig återförening blev det då de tre sanukvännerna träffades igen...

Denna underbara dag avslutade jag med min kära sambo med premiärgrillning på vår balkong.
Ha en fortsatt underbar helg fina bloggläsare!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...