torsdag 26 maj 2016

Besök från Litauen och Hörestadhult!

Det där med att rida två dagar i veckan blev visst en fortsättning på :) Har nu 2 kvällar denna vecka ridit Zurosa, så underbart och vilka kvällar sedan..... Trots att jag var riktigt slut när jag åkte iväg så blir man pigg på hästryggen och så har jag laddat lite energi igen...:)

Dagen idag har jag tillbringar i vår skolskog Hörestadhult med några kollegor och dryga 30 elever i år 6, halva gänget och för dessa elever var det sista gången som de cyklade ut. Nästa torsdag åker vi ut med den andra halvan och på kvällen avslutar vi Hörestadhult för alla med en övernattning... :) Men då skjutsas de ut av sina föräldrar som också får vara med och grilla med oss, men sedan får de åka hem :)

Denna vecka har vi på A-L skolan haft besök av två lärare från Litauen och de har jobbskuggat oss lärare. Mest har de varit hos oss i sexan och femman. Och idag ville de följa med oss ut till Hörestadhult. De lånade varsin cykel och hängde med oss. De var helt fascinerade av skolskogen och våra aktiviteter. Vi lärare har olika stationer och eleverna vandrar runt hos oss alla, en NO-station, en textilslöjd där de arbetade med olika garntekniker och hos mig fick de i grupper punkta ner bra minnen under skoltiden :)
 Samarbete med att lista bra minnen från skoltiden :)
 Lärarna från Litauen arbetar med garntekniker :)
Vårt underbara skolskog!
 Vi avslutar och sjunger tillsammans!

Efter denna cykeltur, en heldag ute och en ridlektion på kvällen känner jag mig lite trött faktisk så god natt på er bloggvänner!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...