onsdag 4 maj 2016

Kortvecka!

Idag är det onsdag och min arbetsvecka är redan slut, så nu är det ledigt i hela 4 dagar, ja kanske lite jobb då :) Igår kom jag äntligen igång med mina utvecklingssamtal, hade fyra på raken så jag var rätt slut på kvällen. Till på köpet så är jag genomförkyld, vilket verkligen inte tillhör vanligheten. Vet inte när jag var riktigt förkyld sist, men det är bara att tacka och ta emot... Utvecklingssamtalen är ju de sista med dessa elever och det börjar kännas lite vemodigt faktiskt....

För övrigt har i fått reda på våra arbetslag till hösten och är så glad att jag ska få fortsätta att arbeta tillsammans med min kollega Maria, vi kompletterar varandra så bra. Däremot kommer Per och jag att skiljas åt, eftersom han har en dotter som ska börja fyran så har han sagt ifrån... Istället kommer Ulrika med från trean till oss i fyran och det är å himla bra att en lärare följer med eleverna upp till mellanstadiet. Så snart är det dags att gå och hälsa på de små treorna :)

Detta inlägg lovar jag att jag inte ska gnälla på vädret, för nu kan jag lova er att jag trivs, sol och värme, som jag har längtat :) Samtidigt med värmen blir jag sugen på att beställa en resa till sommaren. Vi vet inte riktigt vart än, men nästan helt säkert att det blir Grekland, kanske Kreta igen, det var många år sedan, kanske Zakyntos eller Skopelos, nu blir det att surfa runt lite.:)

På lördag till södag ska mormor o morfar ha barnbarnen, så då blir det livat. Då ska Elina o Tommy åka och se Roch the night och då får vi ha en myshelg med våra små godingar, så vi får se vad vi hittar på för roligheter. Livat det det i alla fall, det kan jag lova :)

Men först ska jag ha lite egentid med finaste vännen Gunilla som ska komma på besök och vi tänkte ta ett besök på Näs, vilket vi brukar göra när hon kommer, och denna gång blir det Ellen Kay utställningen, vilket ska bli spännande...

Ha nu en fin och solig helg!

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...