söndag 22 maj 2016

Iläggning av bryggan!

I lördags åkte Dick och jag ut med trädgårdsmöbler till bryggan. Och när vi står där och tittar på bryggan som fortfarande inte kommit i vattnet säger Dick, "jag tror vi får i bryggan själva" :) Att få upp bryggan då den är blöt och tung kräver 4-5 personer. Så visst nu var den inte blöt och vi skulle försöka få den att glida i, men nej inte vi själva, tänkte jag. Men sagt och gjort vi försökte och Dick tog en bräda och bände upp den och tryckte på och jag tog av strumpor och skor och tog i vad jag kunde och så styrde jag den i rätt riktning... Och se där visst gled den i så fint och vips så var bryggan i och mina fötter var ganska stelfrusna :)
Så himla skönt att ha bryggan i, så nu är det bara att plantera lite blommor och fixa till en ny grill sedan är det fit for fight för brygghäng :)

På kvällen blev det att svida om för en trevlig grillkväll hos Anders o Mia!
Mumsar pannacotta :)

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...