söndag 8 maj 2016

En helg med barnbarnen!

Helgen har ju fortsatt att leverera både värme och sol, helt fantastiskt...:) Men så mycket latmasken i solen har det då inte varit... I lördags åkte vi ut och hämtade barnbarnen för Elina och Tommy skulle till Hässleholm för att kolla in Rock the night... Vi åkte direkt hem och packade fikakorgen och gick ned till Källängsparken som Timo verkligen gillar, så det hade jag lovat. Vi började med fika för sedan skulle Mila sova en lite stund och Timo han grävde och gick promenad med morfar... Timo älskar att gå promenader :)

Under eftermiddagen hade vi det bara mysigt hemma med lek, bus och fika :)

Efter en en natt med mycket vaknande av istoppning att nappar så vaknar lilla höna pönan 5.34, pjuuu, jag som är så morgontrött, men när man ser en liten glad skrutta i sängen kan man ju inte annat än att le :) Hon satt och lekte en halvtimma i sängen innan jag fick ta mig i kragen och gå upp och ge henne frukost och snart vaknar ju Timo och väcker upp morfar :) Haha ja en lång dag har det varit må jag säga och vi har även idag hunnit med en sväng till Källängsparken mellan sov-och matdags, för de har ju inga lika sovtider...
Timo och mormor tog en morgonfika på balkongen!
 Källängsparken!

Säga vad man vill om det där om att det är livets efterrätt att ha barnbarn, men jösses vad det stämmer. Jag har nog sagt det förut, men jag hade inte kunnat föreställt mig hur härligt, underbart och mysigt det skulle bli.Sedan ska jag inte sticka under stolen med att man inte riktigt orkar, man blir ju helt slut, det går ju i ett. Så här sitter vi nu helt utslagna i varsin soffa som två pensionärer, men så klart med ett leende på läpparna över att allt gått så himla bra (första gången en hel helg) och att vi har fått två helt fantastiskt, underbara barnbarn.....

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...