fredag 27 maj 2016

Glädjefylld vecka!

Välkommen underbara fredag, det har jag sagt förr, men denna fredag är jag speciellt glad av flera anledningar. Man kan säga att det rent av spritter i kroppen på mig av allt just nu. För det första har ju denna vecka varit riktigt bra och vi hade en toppendag i Hörestadhult igår. Våra jobbskuggare från Litauen har överöst beröm av både elever och oss lärare, så himla roligt. Ja detta inlägg kommer att fortsätta med en massa boost...:)

Vi börjar med gårdagen då mitt lönekuvert kom och jag hade ingen aning om vad jag skulle få i löneförhöjning, egentligen skulle jag ha haft ett lönesamtal med min rektor men vi har helt enkelt inte hunnit få till det. Så igår när kuvertet kom var jag lite spänd, man kan få allt från ca 200-1000 kr när man jobbar i kommunen. Men jag fick rätt mycket förra året och tänkte att det blir nog inte så mycket i år. Ja men det var helt okej, 500 kr räknade jag ut, men sedan tittade jag igen och det stämde ju inte..... 1500 kr var det, wiii så glad jag blev :) Jag var tvungen att gå in till rektorn idag och säga att jag var väldigt glad och nöjd för höjningen och hon sa att det är du verkligen värd, du är så duktig och jag behöver dig :) Snacka om att man känner sig stolt :)

Ja inte nog med detta.... Förra veckan var DV (Dagens Vimmerby) och intervjuade några av oss på
A-L skolan om läget för oss lärare vad gäller alla nerdragningar o.s.v. Och trots att vi känner att vi arbetar i motvind och att vi blir nedstämda av alla skriverier och givetvis känner vi oss oroliga så trivs vi jättemycket på vår skola med kollegor och vår duktiga rektor.Vi har fortfarande nästa full behörighet från F-6 och det verkar inte som att någon är på väg att fly. I artikeln framkom detta och den blev riktigt bra och den blev verkligen vänd till en positiv anda. Vår rektor var mycket nöjd, och idag när vi hade besök av ALMA-pristagaren Meg Rosoff kom förvaltningschefen Birgitta Sahlin och då kom hon fram personligen till mig och en kollega och tackade för det vi hade sagt. Hon var riktigt nöjd och tyckte den var så bra. Ja, ni hör och inte nog med det, för sedan kom ett mail från henne också där hon tackade oss alla som varit med i intervjun.
Detta är fotot som var i artikeln och som kollegan Maria Lind lagt ut på sin Instagram :)
Detta skrev Birgitta till vår rektor och bad att vidarebefordra till oss :)

Ja så inte är det bara Birgitta Sahlin som fått boost denna vecka utan jag också :) Idag har vi också haft en helt fantastisk dag då eleverna framförde både sånger och teater för Meg Rosoff. Alltså så stolt man blr över ens elever. Och efteråt fick jag reda på att någon hade sett att Meg satt och torkade tårarna när våra elever spelade en teater ur en av hennes böcker Moose-baby :)

Almabilen på vår parkering idag!

Vår rektor Gudrun, Meg Rosoff och Birgitta Sahlin m.fl.
 I skolans bibliotek som för övrigt var full av alster från Megs böcker i en mycket fin utställning!
 Bilden är lånad av Li-Anne som jobbar i vårt bibliotek och har styrt och ställt inför dagens utställning :)
Tack Li-Anne!

Ja, ni förstår själva att detta varit en vecka med mycket glädje, det lever länge på nu. Idag när jag kom hem från jobbet så kände jag mig så glädjefylld och firade med en kopp kaffe och så smakade jag chokladen från Vilnius som jag fick från våra jobbskuggare :)


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...