lördag 9 januari 2016

Slut med röda dagar!

Nu börjar mitt jullov lida mot sitt slut, dock har jag två dagar kvar nästa vecka också... Men däremot är alla röda dagar över nu och snart återgår även jag till vardagen. Jag har försökt att njuta av ledigheten, och jag har verkligen inte förtagit mig, varit trött och slö... Men har ändå njutit av att träffa familjen, umgåtts med barnbarnen och träffat vänner, skrattat, ätit och druckit gott, så inte ska jag klaga inte...

Trettondagsafton bjöd vi Lena och Tommy, några vänner som vi umgicks med mycket under vår tid i Storebro men tappat på vägen, så det var verkligen trevligt och det märktes att vi inte träffats på länge för vi hade mycket att prata om..:) Sedan var vi bjudna på en fantastiskt god tapaskväll hos Anders och Mia igår och det var som vanligt trevligt och helt magiskt gott :)
Efterrätt :)
 Hemmagjord glass med flarn :)
Sedan har jag haft Timo här ett par dagar som verkligen förgyllt min tillvaro. Han är väldigt intensiv, men så go och glad och framför allt så himla rolig :) Han pratar säger så mycket roligt så att man skrattar hela tiden och när man har honom känner man leendet på läpparna hela tiden :) Lilla hjärtat!
 Utelek och Timo visar stolt nyinköpta Annika, Tommy och Pippi :)
Vispar varm choklad, gott när man varit ute i kylan!
 Älskar varm choklad :) 
Vispar grädde med morfar!
Ikväll har vi en hemmakväll älskling och jag. Då vankas det plankstek mums... vi hade faktiskt tänkt bio, men vi båda var lite trötta och hängiga och Dick har fått tillbaka sin förkylning :( Så det blev film hemma och som sagt god plankstek och lite rödvin :)

Trevlig lördagskväll alla bloggläsare!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...