måndag 11 januari 2016

Äntligen ridlektion igen!

Idag har det varit snöslask och mildväder utanför fönstret och då är jag inte pigg på att vara ute så istället blev det en innedag och jag har haft Ann här på besök och vi har pratat av oss massor, vi har ju inte setts på hela lovet... Nu är det sista dagen kvar av mitt jullov, en sista dag på länge att njuta av ledigheten. Jag vet att fr.o.m. onsdag kommer jag inte få känna mig så här avslappnad förrän sommarlovet börjar igen.

Igår äntligen kom Elina och jag iväg till Tuna för att ta den där privatlektionen, och det gjorde vi med råge :) Vi var båda helt slut och har idag en dj....vuls träningsvärk :) Jag och Santra Mia kämpade oss igenom en tuff lektion och Elina på Hectra likaså, hon har ju inte suttit på n häst på väldigt länge... Men vi var båda nöjda och belåtna efteråt :)
Jag är så glad att jag tagit tag i ridningen igen, det gör mig verkligen glad och jag fyller på energi... och så himla roligt att Elina och jag åker och rider igen, det var ju vi som tillsammans började rida i Tuna för 7 år sedan. Dessa härliga stunder behöver jag, för det är en jobbig tid just nu, jag får väl skylla mig själv som någon sa att jag åkt iväg till Thailand dessa månader då det är som kallast och mörkast för längtan tillbaka är större än jag någonsin trott. Ja man blir ju lite smått beroende....


Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...