fredag 1 januari 2016

Nyår 2015

Idag är det första dagen på 2016 och det nya året har firats in i goda vänners lag hos oss på Storgatan. Och så klart bjöds det på 3-rätters :)  Förrätten var en räk- och äggcheescake..:) Men först serverades en god fördrink, mousserande wild strawberry vin..
Den var faktiskt väldigt god och den var också till belåtenhet av gästerna. Efter förrätten körde vi en frågesport om året 2015, där varannan fråga handlade om Dick och mig t.ex. Hur många bilar vi har ägt under året? Jag passade på att göra klar varmrätten under tiden som de jobbade med hjärncellerna :) Varmrätten bestod av inbakad oxfilé med rödvinssås och fläskfilé med b-sås och till det serverades det sparris och kulpotatis...
Full hjärnverksamhet :)
Strax efter att vi hade ätit blev det efterrätt, det gäller ju att ligga i om man ska hinna med all mat innan tolvslaget, för vi var ju också tvungna att hinna med kaffe o kaka:) Efterrätten var en rom dessert, väldigt söt och mastig måste jag säga och vi var ju inte jättehungriga precis :)
Vi hann också med ett musikquiz med jullåtar av svenska artister innan vi begav oss ut på torget med champagnen för att skåla in det nya året :)

Ja då hade vi firat in det nya året med finaste vännerna, så vi fortsatte att göra det bästa av det så vi firade vidare några timmar till :) Mycket prat, skratt och lite bugg på det :)

Nu ser vi fram mot ett fantastiskt 2016, lika bra som 2015 varit.  Ett fantastiskt, äventyrligt, magiskt och glädjefyllt år för mig, men absolut inte om man ser vad som hänt ute i världen...

Gott Nytt År!
Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...