fredag 15 januari 2016

Nu är vi igång!

Då har man kommit igång att jobba och man kan väl säga att det varit en rivstart, men samtidigt en mjukstart p. g.a. det som vanligt kör igång i 110 %  med allt och lite till men samtidigt var det bara tre dagar...  Vi har ju fått en ny kollega i arbetslaget som aldrig varit i skolans och jobbat så visst blev det lite extra jobb, men jag tror han snart kommer in i arbetet. Det har å andra sidan blivit en riktigt bra start känner jag, eleverna satte igång att jobba och var riktigt på hugget från start. Nu är det en hel del repetition inför Nationella prov i svenska om 3 veckor och sedan matematik efter påsklovet....

Det kändes i alla fall riktigt bra att komma igång och så klart roligt att träffa eleverna och jag tror att de flesta kände att det var rätt skönt att komma igång, för som sagt de var riktigt på hugget... Nu var det redan helg och jag tycker det var bra att inte börja en helvecka.

En fredag detta år vid denna tid ser inte ut som förra året minsann. Idag har jag efter jobbet (slutade kl. 13.00) gått hem i -10 graders kyla. Först gjorde jag mig lite lunch, sedan åkte jag och storhandlade och efter det lite städning. I helgen kommer Johanna hem och vi ska passa på att fira henne, så idag efter jobbet har jag också ägnat eftermiddagen till att göra smörgåstårta :)

Til skillnad mot när jag slutade jobbet på Sanuk beställde jag först en lunch vid Koala bar och sedan blev det en coconut shake och strandhäng.... lite skillnad kanske och för att inte tala om - 10 eller 30 grader :) Jag behöver väl inte tala om vilket jag föredrar och längtar efter....

Ha en trevlig helg!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...