söndag 8 februari 2015

Studiedag 2 på BuBu!

I lördags vaknade jag alltså av ett gallskrik från kollegorna i bungalowen bredvid, Då tänkte jag att jag lika gärna kunde stiga upp, så det blev en promenad och lite funderande på stranden. Jag såg också soluppgången, brukar ju oftast visa solnedgången :) En sådan här resa ger många tillfällen till att rensa knoppen och fundera en hel del på livet. Är så tacksam för så mycket, viktigt att ibland ta en funderare... Som sagt det blir många här. Dagarna här har dessutom givit många intryck, föreläsningen dagen innan berörde otroligt starkt...
 En kokosnöt som börjar gro där på stranden :)
Sedan blev det dags för frukost och det blev ett evigt väntande för de var nog inte så vana vid så här stora gäng, men vi hade trevligt i väntans tider.. Efter frukosten satte vi igång att utvärdera och dokumentera. Lärarna för sig och förskolan för sig...
 frukost!
 Jobbdags!
I väntan på mitt medarbetarsamtal passade jag på att vila upp mig lite...
 Min rumskompis Karin och jag vid vår bungalows :)
 Ja så var det dags för mitt medarbetarsamtal med rektor Nina som blev på beachen iförd sarong. Låter nästan surrealistiskt men så har vi det :) Samtalet är mer som ett avstämningssamtal, men många lovord fick jag och så är jag alltid välkommen tillbaka till Sanuk för jag gör ett så bra jobb, och ja, det var sååå fina ord och jag har bevarat dem i mitt minne :) Jag är så stolt över mig själv att jag gör detta och dessutom bara får så fina lovord :) Sa ju att jag nog inte kan komma nästa år, har ju lovat rektorn att ta hand om mina sexor som ska har betyg och göra NP, men sedan vet man aldrig :):)
Efter samtalet var det lunch och sedan blev det lite sol och bad innan hemfärd!
 Gruppkort på hela sanukgänget :)
 Hej då Bu-Bu hoppas vi ses igen :)

Ja så fick ni vara med en sväng på våra studiedagar. Undrar just om kollegorna hemma i Vimmerby har något liknande nu i mars :) Många härliga bilder, och så klart i denna helt magiska värld, men måste ändå säga att vi har jobbat en hel del under dessa dagar, sol o badstunderna var korta. Men det har varit fantastiskt värdefulla dagar och gemenskapen har bara blivit bättre. Vi har haft så roligt och alla har bjudit på sig själva. Så tacksam att jag fick uppleva BuBu dagarna en gång till, men jag kunde varit utan råttorna :)

Nu blir det att återgå till en ny utmanande vecka, en vecka då vi ska ha ett stort kalas. Sanuk fyller nämligen 10-år, så det blir en jubileumsvecka och på torsdag är den stora dagen :)

Pop  kan mai!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...