måndag 2 februari 2015

Heldag med Lola!

Ja då har en ny veckas börjat här på Sanuk och på Koh Lanta, en ny vecka med nya utmaningar och äventyr. Jag har haft en fantastisk helg bakom mig, där jag verkligen har tagit varje tillfälle att koppla av. Förra veckan var galet hektisk med tre elever som skulle sluta och tre nya skulle börja. Mina första tacktal hade jag i salan inför alla elever, pedagoger och flera föräldrar. Tre av mina duktigaste tjejer skulle sluta så det var inte svårt att hitta på fina ord, tre solar som har jobbat på superbra. När jag hade gjort det och faktiskt hållit mig för gråt så stod en av tjejernas föräldrar och grät båda två när jag skulle tacka dem, för att det varit så fint, och ja då brast det ju så klart för mig med...

På fredagen satt jag vid min strand och bara njöt efter jobbet, några kollegor kom och gjorde mig sällskap, och på kvällen besökte vi indianen Paz för att kolla hans eldshow. Men som sagt det är sig inte riktigt likt för förra söndag kom militären och såg så ingen hade några bord och stolar på stranden. Så nu törs ingen ha ut stolar utan man får sitta inne i restaurangerna så lite av stämningen försvann i fredags när Paz knappast hade några stolar vid sig :(

I lördags morse testade jag cirkelfys (eller tabata som de säger här) på beachen, tänkte hur svårt kan det vara :) Haha svårt och svårt, men herre gud så tufft, min kondis var nog inte riktigt där ännu efter min förslitning i nacken. Men en häftig känsla att ligga där o kravla i sanden och samtidigt höra vågornas brus :)
 Lola och jag :)

Sedan åkte jag moppe med Lola till Relax Bay beach, en verkligen slapparstrand. Anna och hennes man Lasse var där så vi slog oss ner hos dem. Lola och jag satt kvar enda till solnedgången, som jag aldrig tröttnar på...:) 

Lola och jag fortsatte senare på en lite pubrunda här på ön, vi besökte nämligen en restaurang och vidare till tre barer, varav en där det var fireshow och en annan där det var livemusik, reggae, så då blev det så klart klackarna i taket och vi dansade så svetten lackade :)
 Tack Lola för en trevlig heldag med dig :)

Nu sitter jag här och förbereder mig och läser på om Mangroverträsket som jag och min student ska ha som thaitema imorgon.. Där lever slamkrypare, vinkarkrabbor, makaker apor och annat smått och gott. Så nu måste jag friska upp minnet från förra året :)

Pop kan mai!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...