fredag 20 februari 2015

Lugn vecka!

Denna vecka har verkligen varit lugn, alla fall än vad jag trodde, eftersom jag skulle ha 7 elever extra. På Sanuk har bara longstayelever och lärare ledigt så därför hjälps vi åt med de elever som blir utan lärare. Men tack vare våra duktiga lärarstudenter kunde vi ha eleverna i två klassrum och jag springer bort till dem då och då. De är ju på sin sista termin så de tar stort ansvar och har fixat allt jättebra

Veckans thaitema för mig blev en repris, nämligen Buddhismen, kanske inte så roligt, med teri en gång till, men nästa tisdag blir det ju ett till tempelbesök, vilket alltid är spännande :) För övrigt denna vecka har jag haft lite tid och lust till att tänka på mig själv. Jag tog en promenad till Dreamy spa och gjorde ögonfransförlängning, samt färgning av ögonbryn, ca. 200 kr, kan det väl vara värt :) Skönt var det i alla fall att ligga och bli ompysslad i en timme...
Förresten så hade vi som vanligt konferens med fika i tisdags och det var Josés tur att bjuda. Hemma i Sverige hörde vi att det var semledagen, men José bjöd på friterade larver och gräshoppor, inte så dumt heller. Jag var faktiskt modig och smakade för första gången, går hela tiden utanför min komfortzon :)

Idag är det fredag, IGEN, fattar inte vart tiden tar vägen. Vi kom ju nyss hem från vår weekendresa....Vi får se vart denna helg bär oss, lite utflykter blir det nog. Idag hade jag två  två avtackningar, två elever som varit med mig från början, alltid sorgligt och avskeden kan bli rätt känslosamma... och det är rätt ofta nära till att man ska brista, pjuuu...
Ice coffé på stranden idag :)
 Fredag med mina fina vänner/kollegor :)


Kram på er alla ni bloggvänner som vill följa med mig på mitt äventyr!!
/Marie

1 kommentar:

Anonym sa...

Näe, Marie nu har du gått LÅNGT utanför din komfortzon.... Äta friterade larver / gräshoppor, vart ska detta sluta? Ha en skön helg / kram Anette

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...