tisdag 24 februari 2015

Favorit i repris...)

Jag kan inte sluta att tänka tillbaka på helgen som var, det känns som det inte är på riktigt ibland :) från fina, präktiga Rawin Warin till enkla mysiga Krit på söndagen. Snacka om kontraster, men det är det som är det härliga här på Lanta, allt har sin charm. Att komma till Krit är att gå tillbaka lite i tiden och det är en riktig thaibeach... Det hänger flaskor och burkar i snören i baren, och det står några solstolar med kuddar och bredvid en stock med en madrass i, några hängmattor o.s.v. Det finns liksom ingen struktur på något, men otroligt charmigt och framförallt gästvänligt. Det ligger också i en bukt. därför blir det lite varm, det kommer inte åt att blåsa så mycket, så i söndags var det riktigt hett, but I like it :) Detta är en favorit i repris...

Vi var rätt många kollegor och vänner där och Josefina var med oss. Hon är på besök nu, och jobbade helår på Sanuk förra året och har varit så saknad :) Kan inte säga det tillräckligt många gånger, men gemenskapen är så himla fin, alla dessa möten med fantastiska människor är svår att beskriva. Helt plötsligt kommer vänner eller någon familjevän till någon och vips börjar man prata som om man alltid har känt varandra...:)
Ice coffe gott i värmen :)
 Kanske man kan se vem som är på besök? :)
Krit har en fantastisk god pineapeldaquari :)


Söndagskvällen avslutade vi hela gänget på sportbaren Cheeky monke :)
Ny vecka att ta tag i... faktiskt min näst sista på skolan, för jag ska vara på förskolan min sista:) Det ska bli riktigt roligt, annorlunda och så klart spännande... Min klass minskas nu för varje vecka, så denna vecka är vi hela 6 stycken, men vi har idrott med en annan klass. Och på fredag slutar 2 till, så då kan ni ju räkna ut hur många vi blir sista veckan :) Men det är verkligen skönt med nedtrappning, för jag har haft så många ut- och inskrivningar. Jag hade min sista inskrivning i måndags.... Ja det är väl bara att inse att nedräkningen har börjar, MEN sedan har jag ju en hel veckas semester då Dick och jag ska ge oss ut på lite äventyr...) Det ska bli fantastiskt......::):):):)
Pop kan mai!
Kram!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...