lördag 28 februari 2015

En heldag med strömavbrott!

I torsdags hade vi en härlig dag, eller inte... Vi hade nämligen strömavbrott HELA dagen. Ett planerat Strömavbrott på hela Koh Lanta. De gör så ibland nämligen när de ska göra något underhåll, och om man sett hur elledningar och så ser ut här så kan man förstå :) Och nu är det så att på vår skola har vi heller inte något elaggregat som går igång, däremot har grannen det, så klockan nio när strömmen gick så drog hotellets aggregat igång som ett helt tröskverk och precis bredvid mitt klassrum. Dessutom så luktar det massor diesel :(

Ja, jag ska väl inte klaga, vi gjorde i alla fall det bästa vi kunde av dagen. Först genom att kyla ner våra klassrum till 17 grader, och det höll väl sig fram till tio rasten. Då gick vi klasser på mellan och hög bort till en konferenssal, där vi satt och hade lektion fram till lunch och efter lunch blev det lite idrott på stranden, men det var väldigt tufft för det var såå varmt och det gick knappast att springa i sanden. Så det blev ett långt härligt bad i havet :) Havet är över 30 grader varmt nu och i luften närmare 40 mitt på dagen...:)

Efter två när eleverna slutat var det bara att gå hem, det var så varmt på skolan att svetten bara rann. Hemma hade jag heller ingen el så det blev att ligga på stranden och ta sig några dopp till :)
En dag på jobbet en strömlös dag, ska väl kanske ändå inte klaga :)

Kram
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...