onsdag 25 februari 2015

En vanlig tisdag på Sanuk :)

Det finns liksom inget riktig vardag på Sanuk utan alla dagar är både händelserika och fulla av möjligheter:) Tisdagen bjöd på just flera händelserika aktiviteter, som idrott på stranden... Vi börjar med doppboll en samarbetsövning, där eleverna ska ställa sig i storleksordning utan att prata, därefter blir det doppboll. Idag är det min lärarstudent som håller i lektionen
 Sedan var det återigen dags för ett tempelbesök som thaitema. Jag fick där äran att tända ljuset och rökelsen, innan det var dags att ge munken sin gåva. Jag som tjej får ju inte ge munken i handen utan får lägga min gåva på en orange duk som.Jag kan numera vajja, alltså be som man gör i ett tempel för det har jag gjort några gånger nu. Jag blir mer och mer intresserad av Buddhismen, de lever verkligen varje dag, i fridfullhet, ger hellre än tar emot o.s.v.

Ger munken min gåva på hans oranga duk..

Min lärarstudent skötte sig riktigt bra där framme hos munken, han höll dock på att vända sig om när han skulle tillbaka och man får ju inte visa fotsulorna, så barnen sa: "Jens du måste backa" :)
Välsignat vatten, som vi sedan blir välsignade med genom att munken skvätter på oss med sin kvast medan han ber...
 Att slå i den stora gonggongen tre gånger innebär att man skrämt iväg otäcka saker :)
Eftermiddagen bjöd på friskis o svettis på stranden. Nästan så det låter overkligt, men så var det. John från Jönköping kom på semester men hade svårt att slita sig, så han ska köra 3 tisdagar :) Svettigt, tufft men roligt:)

 Tjoho, det var en vanlig tisdag på Lanta, vanlig eller ovanlig, allt är möjligt och jag slutar aldrig att förundras :)

Kram
Marie!

1 kommentar:

Maria Lind sa...

Hej! Jag blir inspirerad av dina härliga bilder. Varierande arbetsdagar på bästa sött! Idag åker Maria *3 till Växjö på Förstelärarkonferens.Lärarförbundet annordnar! Vi saknar dig i gänget och hoppas vi hittar något vi kan åka på alla 4 senare!
Stor kram och ta vara på den sista tiden nu. Ta med dig solen hem ;) kram Maria L

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...