måndag 16 februari 2015

Minnesvärd weekend del 1

Åh hej å hå nu är man hemma på Lanta igen och en helt underbar helg är till ända:) I fredags direkt efter jobbet stod taxin utanför skolan och väntade på oss. Vi var ett gäng på 7 personer från skolan som skulle förlänga sitt visum. Man kan bara köpa 60 dagar hemifrån och måste alltså köpa till 30 dagar till. Om jag skulle varit längre än 90 dagar så måste jag lämna landet och köpa nya dagar, men nu klarar jag mig på ca 85 dagar :) Resan till Krabi och även på Emigration gick bra. Man vet aldrig, ibland kan de tjura till sig riktigt men alla klarade av det smärtfritt. Fyra av oss begav oss sedan in till Krabi där vi beställt ett rum. Men fortfarande hade vi långt kvar av dagen så vi strosade omkring vid floden och sedan in på matmarknaden och till sist gick vi på nattmarknaden som låg alldeles bredvid vårt hotell :) Natten avslutade vi med att ta en kaffe latte och en helt ljuvlig chokladkaka...:) Det var något man riktigt längtat efter, så där satt vi och njöt tills Gunilla gav upp ett gallskriker efter mamma, :) då en råtta springer vid våra fötter... haha mycket får man vara med om här :) :) :)

Dagen efter så tog vi en shuffel bus direkt efter frukost till Ao Nang. En färd som vi sent kommer att glömma, en nära-döden-upplevelse. Chauffören körde som en värsta galning. Här kör många fort, men detta var det värsta jag någonsin varit med om. Min kollega var nära att svimma där bak på flaket. Till sist skriker ett tyskt par stop och knackar på rutan, de hade fått nog och klev av efter att chauffören tvärstannat. Vi säger också till att vi inte vill dö utan ber honom sakta ner farten. Han skrattar men lovar dock att han ska göra det, och tyskarna går också på igen, pjuuu!!! Väl framme i Ao Nang lämnar vi bara av våra väskor på hotellet och beger oss sedan till longtailbåtarna och åker ut till Pradang beach. Där spenderar vi resten av dagen till solnedgången, och vi bara njuter och mår gott. På båtarna säljer de i världsklass god mat så det hela blir även en smakupplevelse av dess like...:) Dock känns beachen för turistig, med alldeles för mycket folk, försäljare och massörer som tjatar, det finns inget sådant på Koh Lanta...
 Ao Nang,
Fyra pedagogerna är redo att ge sig ut till en beach!
 Först går det bra, alla fyra är glada och nöjda!
Sen börjar vissa tappa balansen :)
 Å så blev vi bara tre pedagoger kvar:)
Pradang Beach!
 Matbåtarna!

Och vips var vi fem pedagoger :)
Dags för hemfärd!
Väl tillbaka i Ao Nang tar vi en drink och lite kaffe och då får vi lite besök, är det killar eller tjejer tro?

Kvällen fortsätter med god mat, dryck och reggaemusik:)