tisdag 6 januari 2015

Inför skolstart!

Nu har jag gjort mina två första arbetsdagar här på Lanta, men fortfarande så har inga elever börjat. Imorgon blir det en spännande dag för då kommer ägarna till skolan och håller i ett informationsmöte för alla föräldrar och vi ska presentera oss en och en och efter det får vi med oss eleverna och har lite aktiviteter i Salan en stund. För att sedan ha åtta stycken inskrivningssamtal under dagen, och det ska bli små spännande att träffa eleverna och se vad de har med sig för allt trevligt material :)

De här första dagarna har gått i rasande fart, och förutom att iordningställa våra klassrum har vi haft mycket genomgång, så kallad konferens med allt praktiskt, som faktiskt inte är nytt för mig så jag känner mig fortfarande rätt lugn... Visst är det lite pirrigt inför morgondagen, men, men... Vi har också båda dagarna varit ute och ätit hela gänget som skolan har bjudit på :)

Något som är lite extra spännande med denna säsong är att det är 10-års jubileum för skolan och det kommer att uppmärksammas en del, vi har ett datum i februari som det blir ett litet extra jubileum :) Vad vi gör är under planering :)
Ett gäng kollegor :)
 En tom sala som väntar på morgondagens ansamling av elever :)
 Rektor Nina hälsar oss välkomna och håller i informationen!
 Lunchtime på Sawasdee!
 Nu väntar mitt klassrum på eleverna :)
 Skolan arbetar efter Dalai Lamas ord och värdering, RAR, som står för Respekt för dig själv, alltså tro på dig själv, Ansvar för dina handlingar, ljug inte, stå för det du gjort eller sagt, och Respekt för andra, så klart. Vi jobbar med dessa värdeord nästan dagligen. Vi har alla dagar en gemensam samling i salan där vi sjunger, har massage, värderings- och samarbetsövningar, nyheter, röris m.m. Det är en väldigt härlig gemenskap på skolan, alla kommer så nära varandra :)
 Min nya stora utmaning i år blir att jag ska ha thaiundervisningen i min klass, haha så nu pluggar jag för fullt  :) Det är steg 1, med dagar, färger, räkna, frukter, lite fraser och frukter och så...:)

Kram till er alla!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...