lördag 3 januari 2015

Härlig ledighet :)

Nu har jag varit här på Lanta i 2 1/2 dag och har bara haft det ledigt och skönt. Det är faktiskt skönt att hinna landa lite innan jobb, förra året började vi jobba redan på torsdagen... Så jag har försökt att få allt praktiskt att funka med thasimkort, internet, bytt rum och packat upp och installerat mig helt enkelt :)

Sedan kan jag ju inte klaga på vädret som varit lite si och så innan vi kom, men så klart så vände det och solen har lyst från klarblå himmel och temperaturen ligger mellan 29-30 grader. Har hört om stormen Svea hemma och blir inte alls avis...

Vi har redan hunnit besöka några favoritstränder. Igår var vi på Relax by beach, en riktigt härlig thaistrand där det inte alls är många turister och allt är väldigt thaistyle...


Idag gick vi en promenad till andra stranden, Long Beach, jag bor på första Klong Dao, och hade ytterligare en härlig dag. Anna har sin son och flickvän här så vi vill hinna visa dem våra favoriter innan de ska hem :)
Under promenaden till Long Beach :)

Lördagskvällen avslutades på ett riktigt thaiställe som heter Bee-Bees, och där sitter man i små kojor och äter. Vi lyckades få kojan uppe i trädet :) Vi hann också komma precis till solnedgången...


Nu har jag en dag ledigt till innan det är dags att börja jobba... Det känns faktiskt spännande att träffa alla nya och gamla kollegor på måndag. Eleverna börjar inte förrän onsdag och då ska jag väl också ha mina inskrivningssamtal. Jag har en spännande tid framför mig..:)

Kram på er från ett strålande Thailand!
Kram Marie!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser underbart ut. Ni är ju redan solbrända👍 kram MR

Anonym sa...

Hej vännen! Så skönt att läsa och se att resan gått bra och att du har funnit dej till rätta.... Trodde nog inget annat! Ha de så skönt sista lediga dagen innan jobbet tar vis imorgon.... Hälsa Anna! Kram Anette

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...