måndag 26 januari 2015

Helgens upptäckter!

Nu har åter igen en helg gått till ända..:) Helgen som för min del börjar strax efter kl. 12 på fredagen, då stänger skolan och alla hjälps åt att plocka ihopp allt, tömma papperskorgar m.m. Sedan bar det av till garaget för en gemensam lunch med flera kollegor, en masaman med vatten för 70 BT, som är ca. 17 kr :) Och det är nog den godaste masamanen jag någonsin ätit. Efter det blev det strandhäng på "min strand" :) Gunilla kom och vi hade en underbar eftermiddag som avslutades med att gå en strandprommis...

På kvällen var vi ett gäng som tog en tuk-tuk till Where Else, och stranden heter Klong Kong, ett väldigt mysigt ställe där bl.a. stranden är uppbyggt av sådant som flutit upp på land på våren...
Här i båten satt vi och åt :)

När sedan lördagen kom så var vi några som åkte till en annan strand som heter Kantiang, och det finns två trevliga barer och restauranger där och de heter "Same same but different" och Why not"
 

En ny spännande vecka har börjat och med den nya utmaningar. Jag har idag fått en lärarkandidat och det ska bli både intressant att visa honom denna lärmiljö, och försöka omvandla detta till, "så här gör vi här på Sanuk, men hemma i Sverige skulle jag ha gjort så här" :), samtidigt hoppas jag på att det ska underlätta lite i arbetet, vilket jag redan märkte idag, för det verkar vara en bra student...

Pop kan mai!
Kram Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...