lördag 24 januari 2015

Första After Work!

Det är torsdag och jag har jobbat sent varje dag så jag går hem lite tidigare. Jag går och sätter mig på stranden, köper en ananashake och läser en spännande bok. Kan det bli skönare, kan man bli mer avslappnad i denna helt underbara värld? Jag ligger i alla fall där några timmar och bara njuter, och tänker att, är detta sant? ibland får man nypa sig i armen... Sedan blir det duschen och dags för säsongens första After Work :)

Vi ska träffas på ett nytt ställe för mig som heter Peth, och döm om min förvåning alldeles nedanför mitt place. Det var ett helmysigt ställe och vi blev bjudna på en buffé av god thailändsk mat och ett glas vin av skolan, detta uppskattas mycket kan jag säga. Så summan av kardemumma, en trevlig kväll med mina ny sanukkollegor. Tack finaste Nina och Sanuk för att jag återigen fått förtroendet :)
 
I år är vi 20 förskollärare och lärare med rektorn, och det är några fler än förra året, Sanuk blir bara populärare för varje år så i år har säsongen dragit ut i mars och april så flera kollegor jobbar fram till april. Förra året åkte jag hem bland dem sista vecka 12 och i år samma vecka åker jag bland de första.


Kram till er alla bloggläsare som följer mig på mitt stora äventyr :)
 Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...