torsdag 8 januari 2015

Äntligen :)

Nu har äntligen skolan slagit upp portarna.  Skolan heter Sanuk, och det betyder glädje eller att ha roligt och det är något vi strävar efter...Många nyfikna och förväntansfulla elever, föräldrar och pedagoger träffades först för ett informationsmöte:) Efter mötet var vi 5 nya pedagoger som tog hand om 60 nya elever i salan och där hade vi ytterligare lite info och så körde vi några samarbetsövningar. För att de skulle börja prata med varandra så fick de ställa sig i ett långt led från år 1-9 och sedan i månadsordning....  Sedan delades de in i 5 grupper i olika åldrar och så körde vi några namnlekar och så fick de lägga tangram.

Sedan hade vi inskrivningssamtal hela dagen. Klockan 16.30 tågade jag hem helt slut och visste till slut inte vad jag sagt till vem.... Åtta trevliga elever ska alla fall börja i min klass denna vecka och nästa vecka får jag två till :)
Ordnar led efter vilken klass de går i :)
 Tangram :)

Igår kom också Johanna hit till Lnata för att vara hos mamma ett par veckor, så himla roligtt med besök, och älskade dottern också... Hon hade haft en tuff resa med många byten och lite tidsbrist i Bangkok så hon var rätt trött när hon kom, men vi var ut och åt på bästa Pad thai-stället med Gunilla och Anna...:)
Idag var det första riktiga skoldagen då jag hade min klass, och så klart spännande och lite pirrigt. Vi hade lite parövningar där de fick fråga ut varandra om olika saker för att lära känna varandra och återberätta för den övriga gruppen. Sedan var det dags att börja planera upp veckans arbete. Inte lätt första gången vill jag lova. Hur ska man planera upp så att jag hinner mitt arbete på 5-9 veckor.Det är så olika långt mina elever är här i år... På rasterna var det full aktivitet, allt från pingis, drillstav, pojor, kortspel, hopprep....:)
Mina tjejer lärde varandra att poja :)

Pop kan mai!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...