söndag 4 januari 2015

Mental förberedelse...

Idag bestämde jag mig för att ta en dag för mig själv, bara vara här på min strand, haha min strand säger jag men så blir det när man är här en längre tid, min strand och min restaurang har jag ätit på idag också :) Jag kände att jag behövde mentalt förbereda mig inför min arbetsdag imorgon. Så jag har som sagt legat och läst, gått strandpromenad, fått massage och bara tagit det lugnt. På strandpromenaden träffade jag några kollegor, några elever och föräldrar från förra året och så gick jag förbi skolan skylt. När jag sedan skulle äta på "min" restaurang kom servitrisen som varje dag gav mig frukost förra säsongen, och han sa, "jag tror jag kommer ihåg vad du vill ha att dricka" Jag blev jätteförvånad och tänkte att nu säger väl han Singha, men han sa mangoshake, ja just det de beställde jag ofta haha. Så himla roligt att så många kommer ihåg en.... Så beställde jag också en av mina favoriter som är kyckling, ananas, ris cashewnötter och rostad lök m.m. som serveras i just en ananas :)
Mitt favvomassageställe :)

Ikväll så träffade jag rektor Nina och hennes familj och några kollegor till och vi käkade på ett ställe där det var liveband, himla trevligt. Sedan fick jag smita iväg för jag hade bestämt skypeträff med la familia :) Elina var hemma hos Dick med Timo och Tommy så jag fick prata med dem alla. Timo kikade in i datorn och sa mo     mo.....:) Sedan frågade jag om jag fick en puss och ungen pussar mig på skärmen, åh snacka om att man smälter. Det är faktiskt jobbigare denna gång att vara hemifrån, kan ju vara att jag inte behövt ha så mycket fokus på jobbet eftersom jag vet vad det handlar om... Kan ju vara den lille som gör en del också. Det har ju också varit flera dagar ledigt än förra året. Men jag ser v äldigt mycket fram emot att Johanna kommer nästa vecka så att jag får rå om henne :)

Imorgon vankas det jobb och det ska bli såå spännande såå...
Kram Marie!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att läsa att ni har det jättebra! Krama den nyblivna 50-åringen. Kram Else-Britt

Anonym sa...

Kul att läsa att ni har det jättebra. Ge den nyblivna 50-åringen en extra kram. Else-Britt

Anonym sa...

Underbara dagar du haft nu innan allt drar igång :) Lycka till med jobbstart! Så roligt att följa ditt äventyr! Kram Maria L

Anonym sa...

Underbara dagar du haft nu innan allt drar igång :) Lycka till med jobbstart! Så roligt att följa ditt äventyr! Kram Maria L

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...