söndag 18 januari 2015

Fina guldkorn med Johanna!

Idag var det sista dagen för Johanna här i paradiset. Hon har haft en riktigt härlig semester trots att jag har jobbat så har vi hunnit med en hel del tillsammans. Vi har försökt åka till de guldkorn hon inte hann se förra året och så några repriser, :) Den första helgen hon kom så fyllde hon ju år så då fick hon en resa till ön Koh Jum med en hotellnatt i en jättefin bungalows. Det tar ca 45 min tid med båt och man blir hämtad med en longtailbår från den stora för att vidare ta sig till sitt resort som hette Season och det var jättefint. På Koh Jum gör man inget speciellt utan bara är, läser, pratar, promenerar sover, äter och dricker gott. På kvällen åt Anna o jag en god ingefärafisk och Johanna ät krabba :) det var så himla gott, och på morgonen på Johannas födelsedag blev det en härlig frukost vid havet :) En fantastisk hel och jag tror Johanna kommer minnas sin 27 födelsedag som något speciellt :)

.På fredagen när jag slutade tidigt drog Johanna o Jag direkt ner till Diamond Cliff, ytterligare ett guldkorn som Johanna inte hann se förra året. Stranden är som de flesta, underbar, men utsikten från restaurangen är magisk :)

Fredagskvällen tillbringade vi som vanligt hos indianen Paz i goda vänners glada lag :)
 Johanna med rektor Nina :)

Solnedgången här på Koh Lanta kan man bara inte få nog av, så en kväll satt Johanna och jag vid groparna vid vår strand och bara njöt av den alldeles otroligt vackra solnedgången :)

I lördags åkte jag med några kollegor och Johanna till Krits, ett verkligen helmysigt ställe som vi nästan hade för oss själva hela dagen :) Det är liksom thaistyle där :)
 Sista kvällen blev det god mat och underhållning på Time out och innan det blev det lite chilla på stranden :)

Idag var som sagt Johannas sista dag och den tillbringade vi på vår strand Klon Dao, och så var vi tvungna att ta några farväl :)
 Ett sista besök i garaget med världens godaste massaman och hej då där :)
 Och så min helsköna värdinna på Ocean Elli som ställer upp på mig i ur och skur :)
Hej då Johanna! Sorgligt blev det så klart när hon åkte, vi har haft en sådan fin tid här  :) Men när Ellie såg att jag blev lite ledsen sa hon; "No poblem Malie, you have me :) Tack Johanna, tack min fina dotter för att du kom till mig och förgyllde tiden, kommer att sakna dig!