måndag 10 november 2014

Thaihelg!

Åh, vilken helg jag har haft med mina fina vänner. Tänk att vi fann varandra på andra sidan jordklotet och så fortsätter vi att träffas här hemma och jag släpper inte taget om dem, helt fantastiskt. Det är som om vi alltid har känt varandra. Vi pratar om allt och öppnar oss för varandra, men det blir nog så att man kommer varandra så nära när man bor och umgås i den tropiska miljön, långt från nära och kära. Jag har som sagt funnit vänner för livet :)

Redan på lördagsförmiddagen dök Gunilla upp och jag tog med henne till Astrid Lindgrens Näs, eftersom jag vet att hon verkligen gillar Astrid och alla hennes miljöer. Vi hade en riktig mysig förmiddag, och vi strosade omkring och sög åt oss av allt... :) Jag känner själv stolthet över att leva här i Vimmerby, där Astrid växte upp och flertalet av filmerna spelats in.


Vilken kvinna!


På eftermiddagen kom Anna och vi hade en riktigt trevlig eftermiddag och kväll. Så klart var jag tvungen att visa upp finaste Timo, så Elina kom en sväng med honom och vi fikade tillsammans. Senare blev det trerätters och en massa prat, med planering och många minnen och så blev det en hel del spekulationer om hur denna säsong kommer bli. Kan den bli lika bra som förra? :) Det kan den säkert, trots att vi hade det helt magiskt med förra gänget, men detta verkar också vara ett bra gäng. Jag förstår inte hur vår rektor lyckas rekrytera alla dessa underbara människor. Det ska bli jättespännande att ytterligare lära känna nya kollegor och se om man får fler vänner för livet.

Även söndagen fortsatte vår thaihelg och då blev det ett besök hos Astrid på torget och lite guidning runt staden. Jag var också tvungen att visa upp mammas lilla stuga och vi avslutade det hela med lunch på Ingebo Hagar..





Nu känner jag mig så glad och upprymd, nu känns det verkligen nära. Jag har nog inte fattat det förut. Men återigen är vi några av flera hundra som är utvalda att göra denna resa en gång till, och planeringen är igång för fullt :)

Vi ses!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...