tisdag 11 november 2014

Checklistan påbörjad :)

Nu tänker jag börja på min checklista :) Och då säger jag check till att ha tagit visumkort, hämtat nya passet och skrivit i visumansökan. Så nu mina vänner ska den bara skickas iväg i ett rekommenderat brev :) Det känns lite läskigt faktiskt, att skicka iväg sitt pass, men det gick ju bra förra gången och det kom tillbaka inom en vecka....



Efter helgen har jag också börjat fundera på min packning. Vad ska jag inte ta med som jag tog med förra året, varför denna fråga.... Jo, då reste ju Dick med mig och han tog all min litteratur i sin väska, och nu reser jag ensam och får bara ha 20 kg pjuuu, 20 kg på 3 månader. Visserligen är det lätta kläder, men material väger ju en del. Men idag kom en ljusning på problemet, för på Thai Airways hemsida står det att det är nya bagageregler och fr.o.m september detta år får man ha 30 kg...:) Alltså detta måste jag dubbelkolla och ringa, för det skulle ju vara helt underbart och lösa en hel del problem :)

Nu måste jag återgå till kvällsarbetet, håller nämligen på att bedöma eleverna i svenska och svenska som andraspråk och fyller i bedömningen i Infomentor. Det tar sin lilla tid med 36 elever i svenska och 12 i sva... Jag har sedan ett arbete till som ska fyllas i innan jag åker, samt matematik... Det är skönt att man har något att göra hihi...

Hörs!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...