söndag 16 november 2014

Astrids födelsedag!

Gråa november är nu här med regn och rusk. Och den går fram i rasande fart och jag närmar mig äventyret och så klart sol och värme :) Trots trist och tråkigt väder har vi det roligt och trevligt på vår skola. För mitt i månaden den 14 november skulle  allas vår Astrid fyllt 107 år, och det firade vi så klart på Astrid Lindgrens skola :) I fredags samlades alla elever från F-6 för samkväm och vi sjöng tillsammans och lyssnade på några klasser som uppträdde bl.a. våra femmor som sjöng Mio min Mio och en elev spelade tvärflöjt till, det var så fint. Vår rektor Gudrun delade också ut Astrid priser (utmärkelser) till fyra elever. Priset delades ut till två elever i år 3 och två elever i år 6 som är bra kamrater, visar gott föredöme och tar också ansvar för sina studier och detta fick de nedskrivet på ett diplom, samt två biobiljetter var. En himla fin stund och man känner sig stolt att arbeta på denna fina skola, med så fina elever och givetvis kände jag mig stolt när de stod där framme och sjöng så vackert, ett stort tack också till min duktiga kollega Maria som tränat med dem... Tur vi har varandra med våra olika kompetenser.




För övrigt denna gråa helg i november så blev det återigen en trevlig trerätters med vännerna Dag och Anette. Huvudrätten blev min favorit Pad thai, thailändskt så klart :). Himla trevligt att vi äntligen fick ihop det och vi hade mycket att prata om och som vanligt blir det en hel del skratt..:) Resten av helgen är avsatt till jobb. Lika bra att komma ifatt när det ändå bara regnar, så hej kära infomentor :)

Må så gott fina bloggläsare!
Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...