måndag 6 januari 2014

Sköna helg!

Nu är min lediga helg slut, men den har verkligen varit helt fantastiskt :) Solen har varit varm och skinit hela helgen så det har varit mycket bad o sol, jag har läst, gått på stranden och bara njutit, plockat fina stenar o snäckor som jag prytt mitt klassrum med :) Jag har inte förtagit mig om man säger, bara latat mig, men jag vet att det kommer en tuff vecka nu när jag ska börja jobba igen, eleverna kommer och det ska sätta igång på riktigt. :) Imorgon (inga röda dagar här inte) har jag mina inskrivningssamtal med elever och föräldrar, sedan på tisdag startar vi undervisningen :)

I lördags tog vi ett gäng en taxi (på ett bilflak) och åkte till Old Town, där vi åt god mat på en restaurang ute på pålar i vattnet, sedan var det meningen att vi skulle shoppa men affärerna stängde redan åtta sådär fick vi tji :) Men det blir flera gånger. Man kan säga att Thailands urbefolkning kommer därifrån, som en slags zigenare och det är riktigt mysigt och husen har lite westernstil :)

Idag söndag lyxade vi till det med att åka ut och äta en riktigt god frukost, annars äter vi ju på hotellet. Efter det åkte Anna o jag för att fixa lite på skolan innan det var dags för beachen. Dick och Annas man Anders fick också följa med och arbeta lite :) De har det så bra hela dagarna så lite ska de väl arbeta :)

Lördag på Klong Dao beach, där vi bor :)



Lördag kväll Old Town som avslutades hemma på Klong Dao för en Irish coffee :)

 Inne i bilflaket med discolampan på :)





Lyxar till det med söndagsfrulle med Anna o Anders!




Lite söndagsjobb att fixa i Salan innan vi startar på måndagen, vi har två vaktmästare till hjälp :)
 Anna i vår fina Sala :)

Massor kramar från Marie, theacher in Thailand:)

3 kommentarer:

Emma Jansson sa...

gud vad det ser härligt ut! skulle gärna byta. här har man knappt sett solen på flera dagar. mörkt!

Mimmi sa...

Det verkar inte vara svårt att trivas på din nya destination! Jisses så underbart! Kram

Rotebäck Maria sa...

Vad fränt är klassrummen ute ? Det ser toppen ut tycker jag. Kram❤️MR

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...