onsdag 1 januari 2014

Nyår på Lanta :)

Sawadee Kaa som man säger i Thailand om man ä tjej förstås annars Sawadee Kap :) Nu har vi precis firat in det nya året 2014 här på Koh Lanta och det var med dunder och brak, wow så mycket fyrverkerier och lyktor som släpptes ut över havet :) Innan satt Dick o jag och åt lite god mat på en restaurang på beachen, Vid elvatiden slöt en Anna, en kollega här och hennes man upp så vi skålade och tittade på det vackra skådespelet :)

Resan hit gick mycket bra, dryg men helt ok. Vi flög från stockholm till Bangkok på 9,5 tim och där var det väntetid på tre timmar innan vi flög vidare 1 tim till Krabi och sedan taxi i 2 tim :) Rätt möra och inte sovit mer en ett par timmar blev det lunch på beachen och sedan väntade solen :)

Jag har stora problem att ladda ner bilder så vi får se hur det går med den saken. En sak har jag förstått här i Thailand och det är att man inte får ha bråttom.... tålamod Marie!!!!




Jag lyckades visst efter ett par dygn, som sagt man får inte ha någon brådska här :)
Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...