tisdag 7 januari 2014

Skolan har börjat!

Sawadee ka!
Nu så är jag igång, igår hade jag 8 inskrivningssamtal och ett till har jag imorgon. Nu så är det bara att börja planera för varje enskild elev som har kassvis med material eller knappast något, håhåjaja, detta blir nog min största utmaning hittills i mitt lärarliv :) De har 4 olika matteböcker, 3 olika engelskaböcker, tyvärr ingen Magic, svenska i massor och läsförståelsen som vi har verkar alla ha :) och så en hel del blandat med andra ämnen. Någon hade med virkning och någon stickning :)

Det känns i alla fall himla roligt och spännande att vara igång. Idag har första skoldagen gått av stapeln här på svenska skolan på Koh Lanta, så nu kan man säga att det stora äventyret på igång :) och detta med stor nyfikenhet, lust och framför allt glädje (som på thailändska betyder roligt eller glädje).

Dagen idag samlades vi ca 100 barn i salan, den ni såg på förra inlägget, där samlas hela skolan varje morgon från FK-år 9 och har morgonsamling, vilket är helt fantastiskt, snacka om gemenskap.... :) Imorgon kommer lite bilder från mitt första thaitema, som vi har varje vecka :)

Massor kramar till er hemma i Svedala :) 

2 kommentarer:

Sabina sa...

Tänkte allt på dig en massa idag när vi samlade all personal från skolan i matsalen inför prio-uppstarten. Hur du skriver om ditt livs äventyr, där på andra sidan jorden nästan. Mitt äventyr är ju här, i Vimmerby, och vad pluttigt det kändes i jämförelse, men ändå stort och omvälvande att ha vågat det steget med flytt och att börja om på annan plats.

Jag tror att alla skriver NJUT och jag instämmer. Samtidigt vill jag skicka med orden från pappan till min kloka elev Linda i Västerås: "Skapa dig en bra dag!" När Linda och hennes bror frågade varför han sa så, varför han inte sa "Ha en bra dag" som alla andra, så påpekade han att vi har ett val, vi själva kan välja att skapa bra dagar, och det tycker jag är en fin och viktig tanke. Så gör det där borta i Thailand vettja! :)

Fortsatt lycka till med allt!

Marie sa...

Verkligen kloka ord som jag tar med mig Sabina ;-) Tack!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...