måndag 27 januari 2014

Diamond Cliff beach!

Nu har jag återigen fått vara med om en sådan där magisk helg, och känslan jag bär på här är väldigt svår att beskriva. Jag njuter verkligen av varje sekund, vardag som helg...:) Det är något som har hänt mig, jag känner inte riktigt igen mig själv. Ni som känner mig vet att jag har humör, kan lätt brusa upp och blir frustrerad när det inte går som jag tänkt, men icke??... Idag var det många som var frustrerade över att inget nät funkade, och visst det är mycket man ska göra på nätet, vi har all kontakt med hemskolor, kontaktar nya elever/föräldrar, det ska sökas info och arbetsuppgifter o.s.v. Men mig bekom det inget speciellt, tänkte att det kommer väl, hinner väl sedan, och nu så här efteråt började jag tänka på hur jag brukar reagera :) Ja vi får se om det bara är tillfälligt eller....:)

Helgen som var, var så där skön och underbar som en helg ska vara.... Anna och jag tog en taxi och åkte ner till en strand längre ner på Lanta, Diamond Cliff Beach heter den, och där var så himmelskt vackert, lugnt och skönt. Vi badade, solade, läste, blarrade och snorklade (igen), och nu börjar jag kunna det hela, riktigt nice..:) Vi satte oss uppe på restaurangen som låg högt uppe på en klippa och njöt av utsikt, god mat och dryck..:)

När vi sedan kom hem fortsatte vi att softa, det blev först kaffe på min balkong och sedan övergick vi till ett glas vin, och denna underbara lördag fortsatte vi med att gå ner på Rann och äta gott, för att så småningom avluta med en drink på Cheeky Monkey bar:), där vi också träffade Lola och hennes dotter Sanna...:)
The view from the resturant!
På min balkong på Ocean View!
kaffe, kex o mango:)

Pop kan mai!
Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...