fredag 3 januari 2014

Start to work!

Nu är min första arbetsdag avklarat och mitt huvud snurrar av information och tankar o funderingar, rundvandring,Inskrivning och utskrivningssamtal, krislåda, utrymningsplan, thaitema, ormar,maneter, myggmedel, tsunamin, vatten, ansvarsområde, thaibok, rutiner, sekretess, arbetsuppgifter, konferenser, naturen, den livsfarliga trafiken, m.m. Man kan säga att min stora utmaning i livet precis har börjat!!..... Allt är så olikt här hemma, snacka om primitivt. Här gäller det att se alla möjligheter och inte hetsa upp sig, allt ordnar sig som de säger på SANUK, vår skola. Mitt lilla klassrum med 10 platser ska väl vissa veckor få in några till, ska jag imorgon försöka få lite hemtrevligt med de lilla jag har :) Vi är ett otroligt härligt gäng som jobbar här och en fantastisk rektor som redan höjer oss handplockade och kompetenta lärare i skyn :) På måndag ska jag ha inskrivningssamtal med mina elever och föräldrar och på tisdag börjar allt på riktigt :)

Nyårsdagen var min sista lediga dag på jullovet och den tillbringade vi mest på stranden, samt en hot promenad för att kolla läget, bl.a. hittade vi skolan :) På kvällen var vi ute och käkade med några familjer och efter firade vi vår sista jullovsdag :)

Ja, så när jag har arbetat så har Dick legat och gottat sig på stranden och en och en annan Singha har visst slunkit ner :) Fortfarande ett elände med att ladda upp bilder, wifi hoppar ur hela tiden och då börjar det om från början så det hela tar sin lilla tid....

Ha det gott!


Så här myste vi till det, snacka om att chilla :)


1 kommentar:

Mimmi sa...

Underbart!!! Bara njuuuut :) kramar från mig

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...