söndag 26 januari 2014

Intensivt, roligt o annorlunda!

Nu är det återigen helg, och det är ju alltid skönt :) Jag gillar verkligen mitt arbete, väldigt intensivt, annorlunda och roligt. Jag är så glad att jag fick och tog chansen, känner att detta får mig att se saker och ting på ett annat sätt, och varje dag är en ny utmaning. Precis när jag tror att jag har allt under kontroll så kan jag få ett mail från någon elevs lärare och vi får tänka om:)

I fredags hade jag och en kollega vår första morgonsamling i Salan med alla elever. Vi skulle bl.a. ha lite kompismassage, ja hur organiserar man det med 100 elever i en liten sala??? Det blev faktiskt riktigt bra, alla elever fick sätta sig bakom sin lärare och min kollega Josefin och jag stod framför dem med mikrofon och visade på varandra och där satt alla elever och gjorde efter på varandra, helt otroligt vilken känsla att se alla:) Vi på skolan arbetar efter Dalai Lamas RAR- respekt för andra, ansvar för sig själv och respekt för mig själv..:) och det fick vi verkligen in i samlingen:)


När klockan är 12.00 på fredagar har alla väldigt bråttom hem.... för då tar vi helg. Anna W och jag tog lunch på Ocean och sedan blev det ett par timmar vid Annas pool vid Andaman innan jag tror på yoga:) denna gången sunset stretch, wow vad vig jag kommer bli...:) Sedan blev det middag med några familjer och så efterföljande fire show hos indianen Pas...:)

 


Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...