tisdag 24 januari 2012

Orättvisa!!

Snön faller och knastar under fötterna, kylan biter i mig, vintern har alltså anlänt... dock med kluven känsla... Jag är väldigt glad att jag i alla fall slipper skotta när vi nu bor i lägenhet och det skulle nog inte mina diskbråck gilla... Det är bara att "gilla läget" som min förra chef sa. Det är januari och januari innebär vinter...

Vardagen fortsätter att rulla med jobb, hem, matlagning, jobb, ibland träning eller ridning och så jobb igen... Jag har faktiskt tagit mig i kragen och börjat på friskis igen. Jag var på coren igår, det är ett måste för ryggen. Men det finns pass som är roligare eller mer faller mig i smaken om man så säger, så på måndag tänkte jag prova aerobics...:)

Ibland händer saker som gör att man vaknar upp och uppmärksammar allt man inte alltid är tacksam över. Livet är inte självklart, det finns otroligt många orättvisor så visst ska vi vara tacksamma över den enkla vardagen, över LIVET, att man får vara frisk, att ens nära och kära♥ får vara friska.... Det är viktigt att vara tacksam över det lilla. Livet kan vända innan du vet ordet av.

Denna fruktansvärda orättvisa har nu drabbat en kollega till mig...:( Det ljuva livet hade precis börjat, med barn och giftemål, och precis då...förlorar hon honom, sin stora kärlek..:( Det gör så ont i mitt hjärta och det finns inga ord som kan beskriva hur jag lider med henne... Alla mina tankar går just nu till min kära kollega♥... och hon får även med sig massor av styrkekramar!!!!!





Var tacksamma för livet kära bloggvänner!




Kramar från mig till er!!!

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

O fy vad hemskt att läsa om din kollega. Att inte alla bara kan få leva..!!

Ser fram emot helgen och se din fina Johanna hos oss!
Ha det gott!

Kram!

Marie sa...

Ja det är fruktansvärt, unga människor...:(

Ja, jag blev så glad när det blev en extrahelg som hon kommmer hem som vi inte alls hade räknat med...:) Och jag hoppas på att hinna med och kolla lite...:)

Kram!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...